عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

وحدت داخلی پشتوانه دستگاه دیپلماسی است | وزارت خارجه مانع از تشدید فشارهای تحریمی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موج جدید تحریم‌ها علیه کشورمان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۳۸

شهریار حیدری در گفتگو با جام‌جم‌ آنلاین بحث وحدت داخلی را شاخص بسیار مهمی دانست و گفت: این ظرفیت‌ به ویژه در شرایط فعلی کشور بر موضوعات دیپلماسی به‌ویژه سیاست خارجی اثرگذار است و دستگاه دیپلماسی باید از آن بهره گیرد‌.

وی تاکید کرد: اجماع و وحدت داخلی در کنار رایزنی‌ با بین‌الملل موجب افزایش قدرت سیاسی و چانه‌زنی دستگاه دیپلماسی ما خواهد شد‌.

حیدری وحدت داخلی را پشتوانه دستگاه دیپلماسی دانست و افزود: وزارت خارجه باید از ظرفیت‌های داخلی و خارجی ایران به ویژه از هم‌پیمانان ایران مانند چین و روسیه استفاده کند‌.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید در مقابل تشدید تحریم‌ها‌ بسیار فعالانه و هوشمندانه عمل کند‌، اذعان داشت: وزارت امور خارجه باید با استفاده از پیمان‌های بین‌المللی، رایزنی با کشورهای مختلف و اجماع منطقه‌ای و نیز با استفاده از ظرفیت کشورهای هم پیمان با جمهوری اسلامی مانند شانگهای بتواند در مقابل تهدیدها، تحریم‌ها و توطئه‌ها اقدام موثری داشته باشد.

نماینده کرمانشاه، قصر شیرین سر پل ذهاب و گیلان در مجلس گفت: وزارت خارجه باید از تریبون‌های بین‌المللی استفاده کند تا اولا بتواند در برابر تحریم‌های علیه ایران موضع‌گیری‌های به‌موقع، سنجیده و مقتدرانه داشته باشد دوما این تحریم‌های ظالمانه را به دنیا و به جامعه جهانی اطلاع‌رسانی کند

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها و افزایش کشورهای تحریم‌کننده به‌ویژه در روزهای اخیر؛ سومین دستاورد استفاده از تریبون‌های بین‌المللی را پیشگیری از ادامه و تشدید تحریم‌ها دانست‌.

به گفته حیدری، اخیرا کشورهای اروپایی و آمریکا به‌طور مرتب افراد و شرکت‌های داخلی و خارجی وابسته به ایران را تحریم می‌کند بنابراین نیاز است دستگاه دیپلماسی در این زمينه فعالیت اثربخش داشته و تدابیر خاصی را اتخاذ کند‌.

وی در ادامه بخشی از مشکلات فعلی و حوادث اخیر کشور را دارای منشا برون مرزی خواند و افزود: کشورهای متخاصم که مخالف جمهوری اسلامی هستند درحال سوء‌استفاده از این شرایط هستند‌ که تشدید تحریم‌ها و تحریم توسط برخی کشورهای اروپایی از آن جمله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها